TU SEI L'UNICA PERSONA AL MONDO

CHE PUÒ USARE LE TUE CAPACITÀ

POSIZIONI APERTE

Data di aggiornamento sito:

Mercoledì 20 Febbraio 2019

 

Per questioni di riservatezza riceviamo solo su appuntamento, siete pregati di inviare la candidatura compilando l'apposito formulario: Compilazione C.V. e-mail

Non verrà dato seguito a candidature ritenute non idonee.

 

 

 

*****BANCA, LUGANO (no. di rif. 3058)*****

 

Per conto di un nostro stimato cliente, Banca Privata di Lugano siamo alla ricerca di un/una:

 

 

 

 

CONSULENTE PRIVATE BANKING SENIOR

 

 

 

Requisiti:

 

- Pluriennale esperienza nello sviluppo della clientela

- Attitudine allo sviluppo commerciale e orientamento al cliente

- Disponibilità a viaggiare

- Ottima padronanza della lingua inglese

- Proattività e orientamento al risultato

 

 

 

Si offre:

 

 

- Supporto di gestione

- Possibilità di lavorare in modo autonomo

- Pacchetto retributivo di sicuro interesse

 

Assicuriamo la massima professionalità e discrezione

 

  

 

*****BANCA, LUGANO (no. di rif. 3092)*****

 

Per conto di un nostro stimato cliente, Banca Privata di Lugano siamo alla ricerca di un/una:

 

 

 

 

CONSULENTE PRIVATE BANKING JUNIOR

 

 

 

Requisiti:

 

- Esperienza di almeno 2 anni nello sviluppo della clientela

- Esperienza in un Istituto Bancario Svizzero di rilievo

 

- Attitudine allo sviluppo commerciale e orientamento al cliente

 

- Buona padronanza della lingua inglese

- Capacità di lavorare in team

 

Assicuriamo la massima professionalità e discrezione

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Data di aggiornamento sito:

Mercoledì 20 Febbraio 2019

 

 

 

Our client is a prestigious international Fashion company, leader WW in the luxury field. We are looking for: 

  

 

 

 

 

DIRECTOR OF OPERATIONS / SUPPLY CHAIN

 

 

Reporting to the GM and CEO, the Director of Operations / Supply Chain is responsable for the production Planning, Sourcing, Quality and Development departments. 

 

 

 Responsabilities:

 

Production Planning: 

 

 

 

- Management the relationships with Finished Products suppliers at Global level;

- Management and negotiation of seasonal Production Orders for Finished products with the related Third-Party producers;

- Supervision of the external Production process, ensuring the pick-up and delivery of the Finished Products in the required time, respecting the highest standards of quality and managing the best possible "cost/efficiency" ratio;

- Responsible for the entire inbound supply chain controlling both planfication and costs of shipments (either by road, air and sea) from the factories to the group's warehouses;

- Coordination/Management of the Production planning Team

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Industrial control:

 

- Responsible for the supplier payments: ensure that all suppliers are paid in due time after properly controlling Deliveries vs. Production orders and Quality of the products delivered:

- Supervision of the goods import process with an attention to the necessary documentation (invoices, CITES, WLC, Certificate of Origin...);

- Management of the Royalties/Licenses contracts and the payments to the various licensees;

 

- In charge of Suppliers' Performance Analysis;

 

- Coordination/Management of the Industrial controllers Team

 

 

 

 

Other Responsabilities: 

 

- Management of the Product Development department;

- Management of the Purchasing Department;

- Management relationship with all the Group departments: Sales, Finance, Online, Logistics.

 

Requirements: 

 

- Previous experience (5-10 years);

- Experience in the Fashion Industry is mandatory;

- Strong pro-active, problem-solving skills;

- Strong interpersonal skills, flexibility, accuracy and passion for work;

- Flexible and adaptable to change;

- Autonomous profile;

- Good communication and team building skills;

- Good knowledge and use of Micrososft Office (Word, Excel and Power Point) in particular Excel;

- Fluent in English language is mandatory (both written and spoken)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

***SOCIETÀ CHIMICA, LUGANESE (no. di rif. 3172)***

 

In order to strengthen the Sales Team in a prestigious privately owned company, a very estimated client of ours in Lugano, we are recruiting a:

 

 

 

GROUP SALES MANAGER / COORDINATOR

 

  

 

who will be responsable for overseeing the activieties and performance of the WW sales team. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Responsabilities: 

 

 

- Coordinating and organizing the activities of the international sales team

- Implementing strategic business plan

- Monitoring team's performance and motivating them to reach target

- Identifying and increasing business opportunities through various routes to market

- Collecting customer feedback and market research

 

 

 

 

 

 

 

Requirements:

 

- 7/10 years of experience as Sales Manager Coorfinator or Area Sales Manager or similar role, in Chemical or Industrial sector, preferably in private company

- Experience in B2B Industries

- Good business sense

- Ability to motivate and lead a team with positive approach

- Excellent communication and "peolple skills"

- Good planning and organisational skills

 

 

- Curious, motivated and flexible

- Willing to travel

- Proficient in English 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

***ELECTRONICAL MANUFACTURING COMPANY, LUGANO (no. di rif. 3154)***

 

 

 

 

ENGINEERING SPECIALIST

 

 

 

The candidate will lead and manage Manufacturing and Quality engineering activities including products and processes development, production, testing and quality. 

 

 

 Tasks:

 

- Support to deployment of the process validation management

- Manage Suppliers qualification and monitoring

- Contribute to set up an appropriate management equipment maintenance and calibration

- Partner with operations departments to identify problems, conduct Root Cause Analysis, analyze requirements to come up with optimal resolutions for challenging equipment issues

- New product development and design transfer

 

 

- Actively participate in the design control process

- Manage process validations in conformity with QMS

- Oversee equipment and process testing and conduct analytical and product performance testing

 

- Maintain compliance with all Quality Systems requirements

 

 

 

 

 

 

 

 

Requirements:

 

- Bachelor's degree in engineering or equivalent with 5 years of engineering experience within electronic, medical device or biotech manufacturing companies

- Experience in mechanical and robotic equipment implementation and management

- Deep experience in process development, implementation, validation together with monitoring KPIs is mandatory

 

- Organizational competencies and project management skills

- Ability to work individually and as a part of a team

- Certification in 6 Sigma, 5s or other Lean Manifacturing techniques will be considered and important advantage

- Fluent in English (level C1)

 

- Ability to direct multiple projects simultaneously and set priorities to meet deadlines

 

-Development and maintenance of software applications for data collection, data analysis, reporting

- Strong problem-solving skills, and the ability to work under pressure and tight deadlines

- Availability to travel on a regular base (around 20% of working time) 

 

 

 

 

 

 

***SOCIETÀ DI IMPIANTISTICA/COSTRUZIONI, LUGANESE (no. di rif. 3141)***

 

Rinomata Società di Impiantistica/Costruzioni, nostra stimata cliente, sta selezionando un/una:

 

 

 

RESPONSABILE REPARTO INSTALLAZIONI

 

 

 

Mansioni:

 

 

- Assicurare il rispetto dei tempi di lavorazione nella progettazione per permettere la fabbricazione tempestiva del materiale degli impianti

- Supervisionare e controllare il processo interno di progettazione

- Pianificazione delle risorse di montaggio, con l'ausilio dei capi squadra

- Controllo dei costi del montaggio e messa in funzione

- Controllo e rispetto delle tempistiche pattuite tra azienda e clienti

- Presa di responsabilità verso il cliente nel caso di problemi

- Vendita di supplementi in corso d'opera

- Attivo contributo al miglioramento dei processi aziendali

- Sviluppo e formazione delle risorse assegnate

 

 

 

 

 

 

Requisiti:

 

- Formazione professionale tecnica o commerciale conclusa con la maturità professionale

- Pluriennale esperienza in ambito impiantistico / edile, maturata in Ticino

- Conoscenza approfondita delle dinamiche di cantiere (sicurezza, tempistiche, ecc..)

- Esperienza di project management

- Competenze di organizzatore, delega e controllo

 

 

- Conoscenze del tedesco o dell'inglese costituiscono un elemento preferenziale

- Completano il profilo doti di leadership, capacità organizzative e orientamento al cliente

- Disponibilità a viaggiare in Svizzera

 

Si valutano esclusivamente profili con domicilio o residenza in CH.

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Data di aggiornamento sito:

Mercoledì 20 Febbraio 2019

 

Per questioni di riservatezza riceviamo solo su appuntamento, siete pregati di inviare la candidatura compilando l'apposito formulario: Compilazione C.V. e-mail

Non verrà dato seguito a candidature ritenute non idonee.

 

 

 

*****SOCIETÀ FARMACEUTICA, LUGANO (no. di rif. 3150)*****

 

Il nostro cliente, consolidata Farmaceutica di Lugano, ci ha incaricati di ricercare una/un:

 

 

 

 

ADDETTO ORDER PROCESSING & INVOICING

 

 

 

 Mansioni:

 

- Controllo arrivo merci

- Gestione degli ordini dalla ricezione fino alla spedizione

- Preparazione della documentazione relativa alla spedizione 

- Emissione fatture

- Contatto quotidiano con la clientela e con i fornitori

 

 

 

 

Requisiti:

 

- Laurea in Farmacia, Chimica o analoghe

- Ottima conoscenza della lingua inglese 

- La conoscenze di un'ulteriore lingua è un plus 

 

 

 

 

 

 

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