TU SEI L'UNICA PERSONA AL MONDO

CHE PUÒ USARE LE TUE CAPACITÀ

POSIZIONI APERTE

Data di aggiornamento sito:

Mercoledì 18 Aprile 2018

 

Per questioni di riservatezza riceviamo solo su appuntamento, siete pregati di inviare la candidatura compilando l'apposito formulario: Compilazione C.V. e-mail

Non verrà dato seguito a candidature ritenute non idonee.

 

 

 

*****BANCA DI LUGANO (no. di rif. 3109)*****

 

Per conto di una rinomata Banca di Lugano, stiamo selezionando un/una:

 

 

LEGALE / AVVOCATO

 

Mansioni:

 

- Consulenza ed assistenza in materia legale e societaria alle strutture interne della Banca

- Redazione di pareri e stesura, revisione e negoziazione dei contratti in uso presso la Banca

- Gestione del pre-contenzioso e del contenzioso

- Interfaccia con legali esterni

 

Requisiti:

 

- Laurea in Giurisprudenza e abilitazione professionale alla pratica di Avvocato

- Conoscenza del diritto elvetico e internazionale

- Obbligatoria l'ottima conoscenza di Italiano, Tedesco e Inglese

- Riservatezza, autonomia e capacità decisionale

- Capacità di individuare criticità, rischi e possibili soluzioni

- Nazionalità Svizzera o in possesso di permesso B/C valido

 

 

 

 

 

 

*****FINTECH, LUGANO (no. di rif. 3107)*****

 

In order to strenghten the Support and Customer Service Dpt. of a Fintech Company, we are looking for:

 

 

SUPPORT & CUSTOMER SERVICE SUPERVISOR 

 

 

The ideal candidate will be customer focused and able to complete the assigned tasks, while supervising a team of young IT engineers and help them deal with support and customer service requests received by emails and chats from our worldwide users in a professional manner.

 

 

 

Requirements:

 

- Good Support, Customer Service and/or Call Center experience

- Great communication skills and great attention to details

- Able to work in a team and to achieve the set resolution targets. helping the manager when required into supervising the rest of the team

- Fluent knowledge of English

 

 

Big plus requirements:

 

- Working experience in Supervisor or Team Leadet roles

- PA experience and Time management skills

- Good knowledge of any other foreign language

 

 

 

 

*****FINTECH, LUGANO (no. di rif. 3104)*****

 

Per conto di un nostro stimato cliente, interessante società del settore Fintech, Start-Up in costante crescita, stiamo selezionando un/una:

 

 

HR MANAGER 

 

 

Il candidato avrà la responsabilità di implementare la funzione HR, occupandosi in maniera diretta e in stretta sinergia con il Management, di tutte le attività pertinenti all'area Risorse Umane, relativamente a Ricerca e Selezione, Gestione e Sviluppo, Amministrazione del Personale.

 

 

 

Mansioni:

 

- Pianificazione e acquisizione del personale attraverso attività di ricerca, selezione e successivo inserimento

- Sviluppo e implementazione di programmi di formazione e corsi di aggiornamento in base ai bisogni formativi del personale

- Implementazione di programmi di valutazione in accordo con le politiche aziendali e nel rispetto dei budget

- Gestione e supervisione degli aspetti amministrativi, contrattuali, relazioni sindacali e con Enti locali

 

 

Requisiti:

 

- Esperienza di almeno 5 anni nella gestione delle Risorse Umane, maturata in Svizzera

- Conoscenza della normativa locale

- Comprovate capacità gestionali, organizzazione e leadership

 

- Gradita provenienza dal settore Finanziario, Bancario o Fintech

- Conoscenza fluente della lingua inglese

 

 

*****FIDUCIARIA, LUGANO (no. di rif. 3108)*****

 

Per conto di un nostro stimato cliente, società operante in ambito Fiduciario, stiamo selezionando un/una:

 

 

CONSULENTE / GESTORE

 

 

 

Mansioni:

 

- Gestione e amministrazione di società Svizzere ed estere

- Assistenza tematiche fiscali nazionali ed internazionali

- Adempimento normatice Fatca, OAD, antiriciclaggio, CRS

- Officer amministrazione Trust

 

 

Requisiti:

 

- Laurea in discipline economiche o giuridiche

- Pregressa esperienza lavorativa in ambito fiduciario/studi commercialisti

- Ottima conoscenza della lingua inglese

- Buone conoscenze informatiche

- Affidabilità e propensione a lavorare in Team 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 - Ottima conoscenza della lingua inglese

 

 

 

 

 

 

Data di aggiornamento sito:

Mercoledì 18 Aprile 2018

 

Per questioni di riservatezza riceviamo solo su appuntamento, siete pregati di inviare la candidatura compilando l'apposito formulario: Compilazione C.V. e-mail

Non verrà dato seguito a candidature ritenute non idonee.

 

 

***FINTECH COMPANY, LUGANO (no. di rif. 309)***

 

Per conto di un nostro stimato cliente, Società Fintech di Lugano, stiamo selezionando un/una:

 

ACCOUNTING MANAGER

 

 

 

Mansioni:

 

- Gestione contabilità completa fino alla chiusura del bilancio

- Revisione e dichiarazioni fiscali

- Gestione diretta di 1/2 collaboratori

- Riporto diretto al CFO

 

 

 

Requisiti:

 

- Laurea in Economia o Attestato di Specialista in Finanza e Contabilità

- Almeno 5 anni di esperienza in FIiduciaria, idealmente come capo contabile o revisore

- In possesso di Attestato Fiduciario commercialista, o possibilit di ottenerlo entro breve tempo

 

 

 

***SOCIETÀ DI PROGETTAZIONE MOTO, TICINO (no. di rif. 3098)***

 

Per conto di un nostro stimato cliente, Società di progettazione nel settore moto, siamo alla ricerca di un/una:

 

INGEGNERE MECCANICO MOTO

 

Inserito nel team R&D, si occuperà della progettazione e sviluppo di motocicli, con particolare attenzione alle seguenti mansioni:

 

- Progettazione di componenti e strutture in acciaio e alluminio

 

- Progettazione di componenti in plastica

- Pre-studi sottogruppi veicolo

- Gestione di complessivi CAD

- Definizione delle schede tecniche per richieste di offerta per componenti

- Gestione dei fornitori nella fase di industrializzazione, dal rilascio dei disegni al prototipo definitivo

 

Requisiti:

 

- Ingegnere meccanico o perito meccanico preferibilmente con esperienza nel settore motociclistico

- Almeno 4/5 anni di esperienza di progettazione

 

- Utilizzo dei sistemi CAD (preferenza NX)

- Conoscenza anche di base di strumenti di gestione del processo di sviluppo: FMEA, quaderno collaudi, piani di validazione

- Concetti di qualità in progettazione e design to cost

- Sistemi per la gestione delle tempistiche di progetto (Gantt)

- Attitudine a lavorare in team

- Ottima conoscenza della lingua inglese

 

 

 

 

***ELECTRONICAL MANUFACTURING COMPANY, LUGANO (no. di rif. 3078)***

 

In order to strengthen the Product Management & Marketin Team in an international company, a very estimated client of ours in Lugano, we are recruiting a:

 

PRODUCT & PROJECT MANAGER - Animal Identification

 

The Product Manager will be a with hands-on experienced in products for animals and farming, as well as project coordinator. She/He will identify business value through customer interactions, competitive analysis and market trends and will contribute to the development of product business plans. She/He will lead projects from its concept to delivery to customer.

 

Main duties:

 

- Manage the product portfolio of the animal division

- Support sales on local markets actions. Train the sales team on products and solutions

 

- Lead and support product changes and customizations coordinating the internal activities

- Coordinate activities of internal resources and third parties for the flawless execution of projects

- Facilitate and define project's scope and objectives, involving all relevant stakeholders and ensuring technical feasibility

- Manage changes to scope, schedule and costs of every single project

- Manage and coordinate field trials

 

- Measure project performance using appropriate tools and techniques

- Manage project conflicts

- Minimize and manage projects' risks

- Plan and support the market launch and phase-out of products and services

 

Requirements:

 

- Experience working with products or services for the livestock and companion animal business

- BSc or MSc in technical or project management related subject

- 5+ years professional experience in project management, preferably with technical experience in B2B industry and within Animal Health business with international exposure

- Solid organizational skills including attention to detail and multi-tasking skills

- Team-working skills

- Be able to work on multiple projects in a fast pace

- Self-motivated, ability to motivate people & drive projects forward

- Strong working knowledge of Microsoft Office

- Proficient in Englis (minimum C1 level)

- Any other European language (IT, FR, DE, ES) is considered a plus

 

 

 

***ELECTRONICAL MANUFACTURING COMPANY, LUGANO (no. di rif. 3063 )***

 

In order to strengthen the UHF and LF Electronic Team of a valued client of ours, based in Ticino, we are recruiting a:

 

UHF & LF RFID ENGINEER

 

Within the R&D Department, the UHF/LF Engineer will have the responsibility to design, implement, test and characterize RFID transponders in UHF (800-1'000MHz) and LF (100-150kHz) frequencies.

 

The candidate will reinforce the existing electronic team and he/she will work in close collaboration with all departments, in the Head Quarter and subsidiaries, to follow the development phases from the initial feasibility until the final industrialization and release of the product.

An important part of the activity will be in product testing, characterization and validation, including reporting and documentation.

 

Main duties:

 

 - Design, development, test and characterization of RFID transponders in UHF (865 - 930 MHz) bandwith

- Optimization and improvement of existing UHF and LF products, mainly for life cycle management, cost reduction and/or customization

 

 - HW design and development of RFID transponder testing system

- Test, qualification and validation of new products and/or products from the market (benchmark), including reporting and documentation

- Support and knowledge transfer during the products' industrialization phases

- Intense cooperation with other departments: Production, Quality, Purchasing & Product Management

 

 

Requirements:

 

- Engineering degree in electronics Telecom or equivalent

- 5 or more years of experience within UHF development and/or RFID systems

- Working knowledge of RFID antenna design, preferably in UHF

- Experience in product requirements' analysis and definition

- Proactive attitude and indipendent in his/her work

- Precise and systematic execution, well organized, applying working methods and procedures

- Availability to travel during industrialization phase in order to ensure knowledge transfer to production units

- Fluency in English

- Driving license

 

Are considered an advantage:

 

- Experience in manifacturing process of RFID devices

- Sound competences in UHF antenna design and SW- simulation

- Extensive experience in project management

- Basic experience in Matlab and/or other programming languages (i.e. C)

- Basic knowledge of statistic

- Fluency in Italian and/or German

 

 

***ELECTRONICAL MANUFACTURING COMPANY, LUGANO (no. di rif. 3028 )***

 

In order to strengthen our Customer's Textile Identification business line we are searching for a :

 

 UHF READING SYSTEM ENGINEER

 

The activity requires both a depp technical understanding of RFID systems and a sound knowledge of customer management. The person will travel mainly in Europe on a regular basis (approx. 40% of his/her time). He/she will report to the Director Product & Services TID.

 

Main duties:

 

- Integration of the team in charge of the development and support of the Company's textie RFID reading systems. He/she will have a transversal role within the team, facing both development activities and onsite customer support.

- Definition, installation and maintenance of the Company's RFID reading systems n customers' laundries. Participation to the development and validation of new reading systems He/she will adapt (when needed) the Company's reading systems to the specific customer's requests.

 

Requirements:

 

- BSc or MSc in electronics or equivalent

- 5 years of working experience within a technical position

- Customer driven attitude with experience in dealing with customers

- Extensive and hands-on experience with electronical systems

- Capability and willingness to tackle non-electronical challenges is a must (e.g. automation, mechanics)

- Background in RFID is considered a strong plus

- Familiar with common IT concepts and main web technologies

- Proficient in English (C1 level minimum) as well as Italian and/or German

 

 

 Data di aggiornamento sito:

 

Mercoledì 18 Aprile 2018

 

Per questioni di riservatezza riceviamo solo su appuntamento, siete pregati di inviare la candidatura compilando l'apposito formulario: Compilazione C.V. e-mail

Non verrà dato seguito a candidature ritenute non idonee.

 

 

 

*****CRO COMPANY, MILAN  (no. di rif. 3004)*****

 

In order to strenghten the Drug Trial Department of a CRO company, based in Milan, we are recruiting a:

 

 

CLINICAL RESEARCH ASSOCIATE

 

 

Tasks:

 

- Preparation, conduct and reporting of selection, initiation, routine and close out monitoring visits

- Site management, site communication for sites in Italy

- Monitoring patient enrollment to ensure recruitment targets and project timelines are met

 

- Maintenance of study-specific and corporate tracking systems

- Reporting and follow up of AEs/SAEs and protocol deviations

- Source data verification and follow up on data queries

- Handling, accountability and reconciliation of all IMPs and clinical study supplies

- Essential documentation review and reconciliation of study OSF/PMF

- Facilitation of the flow of documents and laboratory supplies between the site and the Central/Regional Lab/Central Reviewer

 - Support to RA in preparation of regulatory and ethics committee submission packages

- Support in collection of IP-Release Enabling Documents

- Facilitation of site budget and contract negotiations

- Management of investigator site payments

- Delivering project specific training to investigators

- Support in preparation of investigator newsletters

- Ongoing evaluation of quality at a site level

- Site audit preparation, attendance and follow up

- Conduct of field training of monitors

- Participation in feasibility research

 

 

Requirements:

 

- University Degree in Life Sciences, Pharmacy, MD or RN or an equivalent combination of education, training and experience

 - Significant hands-on industry experience at a similar position, with full scope of monitoring responsibilities within Phase II/III Clinical Trials

- 2+ year indipendent monitoring experience in Italy

- CRA Certification

- Oncology and/or Gastroenterology experience are a plus

- Fluent in Italian and English, spoken and written

- Team oriented with excellent communication and interpersonal skills including a positive and professional attitude to tasks and projects

- Attention to detail, organizational and time-management skills

- Demonstrated ability to multitask and work proactively in a fast-paced environment

- Good problem- solving abilities, flexibility

- Valid driver's license and ability to travel

- Demonstrated computer skills (MS Office applications)

 

 

 

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