TU SEI L'UNICA PERSONA AL MONDO

CHE PUÒ USARE LE TUE CAPACITÀ

POSIZIONI APERTE

Data di aggiornamento sito:

Lunedì 19 Febbraio 2018

 

Per questioni di riservatezza riceviamo solo su appuntamento, siete pregati di inviare la candidatura compilando l'apposito formulario: Compilazione C.V. e-mail

Non verrà dato seguito a candidature ritenute non idonee.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*****FIDUCIARIA IMMOBILIARE DI LUGANO (no. di rif. 3076)*****

 

Fiduciaria immobiliare di Lugano, nostro stimato cliente, ci ha incaricati di selezionare un/una:

 

 

                                                       

 

                                                           CONTABILE 60%/80% 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

La figura si occuperà della gestione contabile della società e degli immobili, a supporto del Contabile Senior. Inoltre sarà coinvolta in attività di amministrazione e segreteria generale. 

 

 

 

Mansioni:

 

- Tenuta della contabilità di immobili e società

- Gestione incassi e fatture stabili Preparazione contratti di locazione

- Preparazione contratti di locazione

- Supporto nella gestione immobiliare

 

 

- Redazione di testi

- Ricezione telefonica e accoglienza clienti

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Requisiti:

 

- Esperienza di almeno 3 anni nella gestione della contabilità

- Buona formazione contabile e commerciale

- Italiano madrelingua e discreta conoscenza della lingua tedesca

 

 

 

 

 

 

  

 

*****BANCA DI LUGANO (no. di rif. 3058)*****

 

Banca di Lugano, nostra stimata cliente, ci ha incaricati di selezionare un/una:

 

 

  CONSULENTE PRIVATE BANKING SENIOR

 

 

 

 

 

Requisiti:

 

 

- Pluriennale esperienza nello sviluppo della clientela

- Attitudine allo sviluppo commerciale e orientamento al cliente

- Capacità di lavorare in un team 

- Disponibilità a viaggiare

- Ottima padronanza della lingua inglese

- Proattività e orientamento al risultato

 

 

 

Si offre:

 

 

- Supporto di gestione    

- Possibilità di lavorare in modo autonomo

- Pacchetto retributivo di sicuro interesse

 

 

 

Assicuriamo la massima professionalità e di discrezione.

 

 

 

 

 

Data di aggiornamento sito:

Lunedì 19 Febbraio 2018

 

Per questioni di riservatezza riceviamo solo su appuntamento, siete pregati di inviare la candidatura compilando l'apposito formulario: Compilazione C.V. e-mail

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***SOCIETÀ DI COMPONENTISTICA, CHIASSO (no. di rif. 3085)***

 

Per conto di un nostro stimato cliente, Società di produzione di componentistica meccanica, siamo alla ricerca di un/una:

 

 

 

                                             INTERNATIONAL SALES MANAGER 

 

 

La figura andrà inizialmente ad affiancare il Direttore Commerciale e Marketing, al fine di assumere piena autonomia nel ruolo e gestire un pacchetto clienti.

 

 

 

Mansioni:

 

- Gestione diretta portfolio clienti, distributori e sviluppo prospect a livello internazionale

- Gestione del pricing e dei contratti particolari

 

- Conduzione diretta di negoziazioni complesse

- Interfaccia e coordinamento del team di supporto tecnico alla vendita

- Analisi trend di mercato

- Partecipazione a fiere di settore

 

 

Requisiti:

 

- Esperienza commerciale di almeno 5 anni nell'ambito vendita di prodotti tecnici industriali

- Background tecnico commerciale preferibile

- Ottime doti di leadership e comunicazione

- Attitudine al problem solving

- Esperienza di vendita su mercati esteri costituisce un plus

- Disponibilità a viaggiare

- Ottima conoscenza della lingua inglese e tedesca

 

 

 

 

 

 

 

***FASHION COMPANY, MENDRISIO (no. di rif. 3086)***

 

Per conto di un nostro stimato cliente, giovane realtà del settore Fashion in forte espansione, facente parte di un importante Gruppo Internazionale, siamo alla ricerca di un/una:

 

 

 

                                                    JUNIOR CONTROLLER 

 

 

Riportando direttamente al CFO, parteciperà alla creazione della nuova struttura di Controlling.

 

 

 

Mansioni:

 

- Partecipazione al processo di chiusura mensile e analisi dei risultati

- Analisi degli scostamenti rispetto al budget e ai risultati

 

- Supporto alla predisposizione del budget e forecast

- Analisi costi/benefici

- Reporting and KPI development

- Reporting e struttura files

- Predisposizione e manutenzione reporting tools

 

- Supporto amministrativo al team in fase di chiusura mensile

- Interfaccia quotidiana in lingua inglese con il Team di Controlling di Gruppo presso l'HQ

 

 

Requisiti:

 

- Esperienza in un ruolo simile di almeno 2 anni

- Conoscenza del settore Fashion/Retail è un must

- Ottima conoscenza della lingua inglese

- Flessibilità e versatilità

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

***ELECTRONICAL MANUFACTURING COMPANY, LUGANO (no. di rif. 3078)***

 

In order to strengthen the Product Management & Marketin Team in an international company, a very estimated client of ours in Lugano, we are recruiting a:

 

 

 

           PRODUCT & PROJECT MANAGER - Animal Identification 

 

 

The Product Manager will be a with hands-on experienced in products for animals and farming, as well as project coordinator. She/He will identify business value through customer interactions, competitive analysis and market trends and will contribute to the development of product business plans. She/He will lead projects from its concept to delivery to customer.

 

 

 

Main duties:

 

- Manage the product portfolio of the animal division

- Support sales on local markets actions. Train the sales team on products and solutions

 

- Lead and support product changes and customizations coordinating the internal activities

- Coordinate activities of internal resources and third parties for the flawless execution of projects

- Facilitate and define project's scope and objectives, involving all relevant stakeholders and ensuring technical feasibility

- Manage changes to scope, schedule and costs of every single project

- Manage and coordinate field trials

 

- Measure project performance using appropriate tools and techniques

- Manage project conflicts

- Minimize and manage projects' risks

- Plan and support the market launch and phase-out of products and services

 

 

Requirements:

 

- Experience working with products or services for the livestock and companion animal business

- BSc or MSc in technical or project management related subject

- 5+ years professional experience in project management, preferably with technical experience in B2B industry and within Animal Health business with international exposure

- Solid organizational skills including attention to detail and multi-tasking skills

- Team-working skills

- Be able to work on multiple projects in a fast pace

- Self-motivated, ability to motivate people & drive projects forward

- Strong working knowledge of Microsoft Office

- Proficient in Englis (minimum C1 level)

- Any other European language (IT, FR, DE, ES) is considered a plus

 

 

 

 

 

 

 

***ELECTRONICAL MANUFACTURING COMPANY, LUGANO (no. di rif. 3063 )***

 

In order to strengthen the UHF and LF Electronic Team of a valued client of ours, based in Ticino, we are recruiting a:

 

 

 

                                                  UHF & LF RFID ENGINEER

 

 

 

Within the R&D Department, the UHF/LF Engineer will have the responsibility to design, implement, test and characterize RFID transponders in UHF (800-1'000MHz) and LF (100-150kHz) frequencies.

 

The candidate will reinforce the existing electronic team and he/she will work in close collaboration with all departments, in the Head Quarter and subsidiaries, to follow the development phases from the initial feasibility until the final industrialization and release of the product.

An important part of the activity will be in product testing, characterization and validation, including reporting and documentation.

 

 

 

 

 

Main duties:

 

 - Design, development, test and characterization of RFID transponders in UHF (865 - 930 MHz) bandwith

- Optimization and improvement of existing UHF and LF products, mainly for life cycle management, cost reduction and/or customization

 

 - HW design and development of RFID transponder testing system

- Test, qualification and validation of new products and/or products from the market (benchmark), including reporting and documentation

- Support and knowledge transfer during the products' industrialization phases

- Intense cooperation with other departments: Production, Quality, Purchasing & Product Management

 

 

Requirements:

 

- Engineering degree in electronics Telecom or equivalent

- 5 or more years of experience within UHF development and/or RFID systems

- Working knowledge of RFID antenna design, preferably in UHF

- Experience in product requirements' analysis and definition

- Proactive attitude and indipendent in his/her work

- Precise and systematic execution, well organized, applying working methods and procedures

- Availability to travel during industrialization phase in order to ensure knowledge transfer to production units

- Fluency in English

- Driving license

 

 

Are considered an advantage:

 

- Experience in manifacturing process of RFID devices

- Sound competences in UHF antenna design and SW- simulation

- Extensive experience in project management

- Basic experience in Matlab and/or other programming languages (i.e. C)

- Basic knowledge of statistic

- Fluency in Italian and/or German

 

 

 

 

 

 

 

 

 

***ELECTRONICAL MANUFACTURING COMPANY, LUGANO (no. di rif. 3028 )***

 

In order to strengthen our Customer's Textile Identification business line we are searching for a : 

 

 

 

                                         UHF READING SYSTEM ENGINEER

 

 

 

The activity requires both a depp technical understanding of RFID systems and a sound knowledge of customer management. The person will travel mainly in Europe on a regular basis (approx. 40% of his/her time). He/she will report to the Director Product & Services TID.

 

 

 

Main duties:

 

 

- Integration of the team in charge of the development and support of the Company's textie RFID reading systems. He/she will have a transversal role within the team, facing both development activities and onsite customer support.

- Definition, installation and maintenance of the Company's RFID reading systems n customers' laundries. Participation to the development and validation of new reading systems He/she will adapt (when needed) the Company's reading systems to the specific customer's requests.

 

 

 

 

Requirements:

 

- BSc or MSc in electronics or equivalent

- 5 years of working experience within a technical position

- Customer driven attitude with experience in dealing with customers

- Extensive and hands-on experience with electronical systems

- Capability and willingness to tackle non-electronical challenges is a must (e.g. automation, mechanics)

- Background in RFID is considered a strong plus

- Familiar with common IT concepts and main web technologies

- Proficient in English (C1 level minimum) as well as Italian and/or German

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                            Data di aggiornamento sito:

 

Lunedì 19 Febbraio 2018

 

Per questioni di riservatezza riceviamo solo su appuntamento, siete pregati di inviare la candidatura compilando l'apposito formulario: Compilazione C.V. e-mail

Non verrà dato seguito a candidature ritenute non idonee.

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*****CRO COMPANY, MILAN  (no. di rif. 3004)*****

 

In order to strenghten the Drug Trial Department of a CRO company, based in Milan, we are recruiting a:

 

 

CLINICAL RESEARCH ASSOCIATE

  

 

Tasks:

 

 

- Preparation, conduct and reporting of selection, initiation, routine and close out monitoring visits

- Site management, site communication for sites in Italy

- Monitoring patient enrollment to ensure recruitment targets and project timelines are met

 

- Maintenance of study-specific and corporate tracking systems

- Reporting and follow up of AEs/SAEs and protocol deviations

- Source data verification and follow up on data queries

- Handling, accountability and reconciliation of all IMPs and clinical study supplies

- Essential documentation review and reconciliation of study OSF/PMF

- Facilitation of the flow of documents and laboratory supplies between the site and the Central/Regional Lab/Central Reviewer

 - Support to RA in preparation of regulatory and ethics committee submission packages

- Support in collection of IP-Release Enabling Documents

- Facilitation of site budget and contract negotiations

- Management of investigator site payments

- Delivering project specific training to investigators

- Support in preparation of investigator newsletters

- Ongoing evaluation of quality at a site level

- Site audit preparation, attendance and follow up

- Conduct of field training of monitors

- Participation in feasibility research

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Requirements:

 

 

- University Degree in Life Sciences, Pharmacy, MD or RN or an equivalent combination of education, training and experience

 - Significant hands-on industry experience at a similar position, with full scope of monitoring responsibilities within Phase II/III Clinical Trials

- 2+ year indipendent monitoring experience in Italy

- CRA Certification

- Oncology and/or Gastroenterology experience are a plus

- Fluent in Italian and English, spoken and written

- Team oriented with excellent communication and interpersonal skills including a positive and professional attitude to tasks and projects

- Attention to detail, organizational and time-management skills

- Demonstrated ability to multitask and work proactively in a fast-paced environment

- Good problem- solving abilities, flexibility

- Valid driver's license and ability to travel

- Demonstrated computer skills (MS Office applications)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

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